"אם יהיה קיצוץ רוחבי השירותים העירוניים יושבתו לאלתר"

    תקציבי האיזון והפיתוח במשרד הפנים הם ליבת הסיוע התקציבי של השלטון המרכזי לרשויות מוחלשות. בישראל קיימות 65 רשויות מאוזנות ומלבדן כלל הרשויות נתמכות במענקי האיזון. קיצוץ במענקים משמעו פגיעה בכ- 190 רשויות מקומיות
    יוסי אשר No Comments on "אם יהיה קיצוץ רוחבי השירותים העירוניים יושבתו לאלתר"

    ראשי הרשויות דורשים מהאוצר ומהממשלה לסגת מכל גזירותיהם, לבטל את הקיצוץ שהושת על גבי הרשויות בדלת האחורית של דיוני התקציב ולהעמיד את הגידול הטבעי הנדרש לצורך קיום השלטון המקומי

    צילום: Hadas Parush/Flash90
    תקציבי האיזון והפיתוח במשרד הפנים הם ליבת הסיוע התקציבי של השלטון המרכזי לרשויות מוחלשות. בישראל קיימות 65 רשויות מאוזנות ומלבדן כלל הרשויות נתמכות במענקי האיזון. קיצוץ במענקים משמעו פגיעה בכ- 190 רשויות מקומיות
    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במכתב ששיגר היום מרכז השלטון המקומי לרוה"מ, שר האוצר ושר הפנים, התריעו ראשי הרשויות כי באם יתקיים הקיצוץ הרוחבי המתוכנן במענקי האיזון, יפגע השלטון המקומי והשירותים המוניציפאליים המוענקים לתושבים. גזירה זו, מוטלת בהמשך לשורת רפורמות פוגעניות וחד צדדיות בחוק ההסדרים ובהמשך לקיצוץ רוחבי שאושר על סך 4.5% מתקציבי המדינה.

    תקציבי האיזון והפיתוח במשרד הפנים הם ליבת הסיוע התקציבי של השלטון המרכזי לרשויות מוחלשות. בישראל קיימות 65 רשויות מאוזנות ומלבדן כלל הרשויות נתמכות במענקי האיזון. קיצוץ במענקים משמעו פגיעה בכ- 190 רשויות מקומיות ובשירותים שמעניקות לתושביהן. מדינת ישראל מגלגלת את האחריות על תושביה לפתחם של הרשויות המקומיות והן הדואגות לספק את כלל השירותים הבסיסיים לכל אזרח. בכל שנה הממשלה מבקשת יותר שירותים, מטילה יותר מטלות על השלטון המקומי ובאותה נשימה מקצצת באופן דרמטי מהתקציבים המועברים לרשויות.

    ראשי הרשויות דורשים מהאוצר ומהממשלה לסגת מכל גזירותיהם, לבטל את הקיצוץ שהושת על גבי הרשויות בדלת האחורית של דיוני התקציב ולהעמיד את הגידול הטבעי הנדרש לצורך קיום השלטון המקומי. באם לא יבוטלו הקיצוצים האמורים תיערך השבתה מלאה של מערכות החינוך והשירותים המוניציפאליים.

    חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות:" במקום לחזק את הרשויות המקומיות, המדינה פוגעת בהם וכתוצאה מכך נפגעים דווקא התושבים ברשויות מוחלשות. הקיצוץ המתוכנן יחזיר את השלטון המקומי לאחור ויפגע בתושבים. אני מצפה משר הפנים ושר האוצר למצוא פיתרון לעניין ולבטל את הקיצוץ."

    בני ביטון, יו"ר פורום ערי הפיתוח וראש עיריית דימונה: "לא יתכן שביד אחת עיירות הפיתוח והשלטון המקומי מגיעים להישגים גדולים, וביד השניה ערי הפיתוח הם אלו שבשורה התחתונה יפגעו הכי הרבה. אם יהיה קיצוץ נשבית את כלל השלטון המקומי מדימונה ועד ת"א."



    0 תגובות